Najczęstsze usterki w Peugeot 3008
Peugeot 3008 pod wieloma względami jest samochodem dość wyjątkowym – zarówno gdy mówimy o pierwszej, jak i o drugiej generacji. Czy jednak jest on również wyjątkowo niezawodny? Oto najczęściej spotykane awarie, z którymi być może będziesz musiał się zmierzyć, kupując Peugeota 3008.
Peugeot 3008 – historia modelu
W ciągu ostatnich kilkunastu lat byliśmy w stanie obserwować wiele niezwykle ciekawych zmian na rynku motoryzacyjnym. Na początku XXI wieku niezwykle popularnym typem aut były dla przykładu miniwany – duże i pojemne pojazdy, które sprawdzały się idealnie jako samochody rodzinne. Przewożenie w nich nawet siedmiu osób lub sporego ładunku nie było większym problemem. Potem jednak tego typu auta przegrały wojnę rynkową ze zbierającymi coraz większą popularność SUV-ami oraz crossoverami. Peugeot bardzo szybko zauważył, że czas miniwanów dobiega końca i wręcz błyskawicznie zaczął przerzucać swoje siły z produkcji miniwanów na inne, „podwyższone” auta. Między innymi w taki oto sposób powstał omawiany dziś Peugeot 3008.
Już na pierwszy rzut oka widać doskonale, że 3008 nadal nosi w sobie znamiona miniwana, co najlepiej widać w bardzo równej linii nadwozia, która jest tak naprawdę jednym płynnym łukiem ciągnącym się od końca maski aż do tylnej szyby samochodu. Z drugiej strony pozwoliło to na uzyskanie naprawdę imponującego przeszklenia wnętrza i uzyskania wrażenia, że samochód jest bardziej przestronny niż ma to miejsce w rzeczywistości. Peugeot przy produkcji modelu 3008 skupił się na zapewnieniu swoim klientom maksymalnej uniwersalności i praktyczności, co ostatecznie projektantom się udało – całkiem pojemny bagażnik, mnogość wszelkich schowków oraz ciekawe wybory pod kątem komfortu sprawiły, że w dniu premiery pierwsza generacja Peugeota 3008 przyciągnęła uwagę naprawdę pokaźnej części światka motoryzacyjnego. W kontekście pierwszego wcielenia zdecydowanie warto wspomnieć również o napędzie hybrydowym HYbrid4, który w tym konkretnym aucie zadebiutował już w 2011 roku. Było to zmyślne rozwiązanie z dwóch powodów. Po pierwsze, silnik spalinowy domyślnie napędzał tylne koła, zaś za tylną oś w całości odpowiadała jednostka elektryczna. Po drugie, Peugeot 3008 został jednym z niewielu pojazdów w historii, który jako bazę w układzie hybrydowym posiadał… silnik diesla.
Druga generacja modelu 3008 znacznie zmieniła swoją stylistykę tak jak zresztą wszystkie najnowsze samochody francuskiego producenta. Zaprezentowane w 2016 roku nowe wcielenie 3008 porzucił jakiekolwiek nawiązania stylistyczne do miniwanów, stawiając na o wiele nowoczesny wygląd, przypominający współczesne SUV-y (tak, 3008 stał się SUV-em), lecz nadal zachowując cząstkę swojej unikalności.
Peugeot 3008 – dane techniczne najnowszej generacji modelu
Peugeot 3008 II posiada bardzo typowe jak na SUV-a segmentu C rozmiary. Długość 4450 mm, szerokość 1840 mm oraz wysokość 1620 mm to co prawda gabaryty przewyższające wiele innych modeli tej klasy, lecz nadal o tym aucie nie możemy mówić jak o gigancie. Wskazuje na to na przykład masa auta, wahająca się w zakresie 1250 – 1465 kilogramów.
Peugeot 3008 – najczęstsze usterki w najnowszej generacji
Ogólnie rzecz ujmując Peugeot 3008 jest całkiem solidnym samochodem, lecz posiada kilka typowych dla siebie wad. Przede wszystkim kłopoty mogą sprawiać jednostki o pojemności 1.6 litra – może w nich dochodzić do awarii napędu rozrządu i łańcucha rozrządu, a także podkładek pod wtryskiwacze. Wielu klientów wspomina również o problemach z mało trwałymi hamulcami oraz szybko zużywającym się lakierem.
Peugeot 3008 – najczęstsze usterki w starszych modelach
Powiedzieliśmy trochę o najnowszej generacji Peugeota 3008. jak zaś sytuacja wygląda w przypadku poprzednich wcieleń? Tutaj bardzo często wydaje się szwankować elektronika. Niektórzy mogliby powiedzieć, że francuskie auto bez psującej się elektroniki jest ewenementem, lecz w przypadku 3008 II nie słyszymy o takiej skali problemu. Dodatkowo ponownie mamy mankamenty związane z jednostką 1.6, na przykład z wypadaniem zapłonu czy uszkodzeniami głowicy.