Peugeot Partner – opis modelu
Peugeot Partner na rynku motoryzacyjnym jest już okrągłe 25 lat. To samochód osobowo-dostawczy, a jego osobowa odmiana określana jest jako Rifter. To protoplasta, stworzył uniwersalne, nowe samochody dostawcze. Zbudowany został z elementów innych modeli koncernu PSA i mimo, że to nowa konstrukcja to początkowo elementy zawieszenia pochodziły m.in. z Peugeota 306, 405.
Od samego początku określany jest mianem małego dostawczaka, idealnego dla firm, które potrzebują niewielkiego samochodu, głównie do transportu miejskiego, lub na niewielkie odległości. Debiutując Peugeot Partner dostępny był jedynie w opcji 3 drzwiowej z klapą otwieraną do góry lub dwoma drzwiami. Z biegiem czasu powstała wersja osobowo towarowa, a także uterenowiono ten model w wersji XT-R oraz stworzono na jego bazie małego pick-upa.
Modele bliźniacze aktualnie to Citroen Berlingo, Opel Combo oraz Toyota ProAce City, a konkurencją Partnera i bliźniaków są Renault Kangoo, Ford Transit Coonect i Volkswagen Caddy.
Peugeot Partner wymiary
Pierwsza wersja produkowana w latach 1996-2010 miała wymiary 4108 mm (w wersji FL 4137 mm), 1719 mm, 1802 mm (dł./szer./wys.). II generacja Partnera była dłuższa i nieco wyższa 4380 mm, 1810 mm, 1870 mm i mogła już zabrać maksymalnie 7 osób, poprzednia o 2 osoby mniej.
Aktualnie produkowany Peugeot Partner III generacji ma długość 4403 mm w wersji standardowej i 4753 mm w wersji wydłużonej. Zmieniła się także szerokość (1848 mm) i wysokość (1844 mm). Auto jest zdolne przewieźć do 1430 kg, a w wersji mieszanej zabierze aż 7 osób mogąc jeszcze zmieścić 210 litrów bagażu za tylnymi siedzeniami. Rozstaw osi wynosi 1356 mm (w wersji long 1540 mm).
Peugeot Partner opinia
Ten wielokrotnie nagradzany samochód jest uznawany za przyjemny w prowadzeniu. Bez wątpienia zaletą jest spore wnętrze, przy zachowaniu zgrabnego nadwozia. Zdecydowanie plusem jest aż 1000 kg ładowności, a do tego wskaźniki przeciążenia i sporo przyjaznych i w zasadzie koniecznych dziś elementów wyposażenia. Silniki są przyjemne, nawet najsłabsza stukonna jednostka daje poczucie pewności podczas jazdy.
W samej kabinie możemy pomieścić sporo drobiazgów, co też jest nie bez znaczenia. Niestety nie każdemu odpowiada pas deski rozdzielczej, a niektóre elementy są twarde i dają odczucia tanich materiałów. Mimo technologii jaką mamy do dyspozycji wydaje się ona niedopracowana pod względem softu i sterowania m.in. ekran sterowania potrafi mieć lagi i niedokładny dotyk. W najtańszych wersjach brakuje nieco systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę, ale nie można mieć wszystkiego, nadrabia on sporą ładownością, ekonomią i dobrą trakcją nawet pod obciążeniem.
Reasumując Peugeot Partner z miejscem na 2 europalety, sporą wysokością w luku bagażowym, sporą gamą silników wydaje się dobrą opcją do zakupu. Zresztą potwierdzają to nagrody za rok 2020 i 2021.

Przed zakupem warto poznać wnętrze, ponieważ nie każdemu ono przypadnie do gustu, może być ciężko się przyzwyczaić, po prostu nie każdemu przypadnie do gustu.
Peugeot Partner ma liczne systemy bezpieczeństwa, z czego część dostępna w droższych wersjach. Trzeba wymienić niektóre z nich, które na pewno wpływają na bezpieczeństwo i ułatwiają kierowcy pracę. W standardzie mamy ESP, a możemy doposażyć tego furgona w system informacji o koniecznej przerwie, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie martwego pola, czy światła doświetlające zakręty. Zdecydowanie czujniki parkowania i kamera cofania przydała by się w najtańszych wersjach, tak jak informacja o ciśnieniu w oponach. Ciężko jest poruszać się w warunkach miejskich bez tych udogodnień, mimo kompaktowych wymiarów.
Na uwagę zasługuje ładowność, 1000 kg imponuje i nawet w połączeniu z dieslem 100 KM przy pełnym obciążeniu zapewnia niskie koszty. Silnik ten jest popularny w wyborach i jest dostępny w opcjach standard i long. Oczywiście jeśli myślisz o dłuższych dystansach rozważ BlueHDi 130, razem z nim dostępna jest automatyczna skrzynia biegów.
Peugeot Partner cena i wersje
Zacznijmy od tego, że cena Peugeot Partner jest akceptowalna zważywszy na jego możliwości ładunkowe. Także wersja uznanej już opcji osobowej jest przystępna. Patrząc na oponie i poniższe ceny, myślę, że koszty zakupu są dobrze wyważone.
Peugeot Partner Furgon standard (ładowność 1000 kg) w wersji z silnikiem diesla i skrzynią manualną kupimy już od kwoty 79 000 zł netto, za benzynę z przekładnią automatyczną trzeba zapłacić 82 000 zł netto, a najmocniejszy diesel krótkiej wersji dostawczego Partnera to wydatek 84 000 zł netto. Elektryczny Partner w tej wersji zabudowy i długości nadwozia to wydatek 113 000 zł netto. Wersja standard o ładowności 650 kg jest nieco tańsza i kosztuje odpowiednio 65 000 zł netto, 70 000 zł netto lub 84 000 zł netto za opcję z silnikiem BlueHDi 130.
Peugeot Partner Furgon Long o ładowności 950 kg występujew konfiguracjach z silnikiem BlueHDi 100, BlueHDi 130 i elektryczny 136KM, a kosztuje on 83 000 zł netto, 88 000 zł netto i 125 000 zł netto.
Peugeot Partner Furgon Long 5 osobowy to wydatek 80 000 zł netto za diesla o mocy 100 KM, a jeśli myślimy o elektrycznym napędzie w wersji osobowej to czeka nas wydatek 123 000 zł netto.