Peugeot Boxer – opis modelu

Peugeot Boxer mimo, że produkowany jest od 1994 roku to aktualnie mamy dopiero jego drugą generację. To świadczy o dobrze wyważonym samochodzie pod względem ekonomii, funkcjonalności i ceny. Z reguły producenci poprawiają swoje modele, dość regularnie dokonują zmian i wypuszczając kolejne generacje. W przypadku tego modelu I generacja produkowana była aż przez 12 lat, a druga (obecna) jest już na rynku 15 lat.

Samochody dostawcze powinny być praktyczne i ekonomiczne i taki jest ten Peugeot, lecz według wielu opinii jest już po prostu przestarzały i zmiany wydają się konieczne, pytanie kiedy nastąpią. Prace nad Boxerem rozpoczęto jeszcze w 1987 roku, a zaprezentowany został w 1994.

Napęd na przód, sztywna oś tylna na resorach i wersja z napędem 4×4, taka była pierwsza generacja. Ładowność do 1900 kg przy 4 metrach długości i kilka wersji: furgon, furgon podwyższony, wersja do przewozu osób, skrzynia to te najpopularniejsze, choć był jeszcze typowy bus na długie dystanse i typowa kabina z ramą do indywidualnej zabudowy. Furgon dysponował objętością do 14 m3. Auto doczekało się faceliftignu w roku 2002.

2006 rok to druga generacja i była już ona wyposażona w klimatyzację automatyczną oraz nawigację.

Peugeot Boxer silniki

Silniki w pierwszym wydaniu Boxera to głównie diesle. Było ich łącznie 14, a benzynowych jedynie 4, każde 2 litrowe. Paleta diesli to pojemności od 1,9 do 2,8 z mocą od 68 do 146 KM.

II generacja to odstąpienie od silników benzynowych i wprowadzenie jedynie 3 diesli. Dwa najsłabsze miały 2,2 litra pojemności, najmocniejszy był trzylitrowy. PSA 4HV ma moc 101 KM, PSA 4HU 120 KM, a najmocniejszy to silnik IVECO F1CE o mocy 157 KM. Różnią się one też znacząco momentem obrotowym, silnik od IVECO ma 400 Nm przy 1700 obrotach na minutę.

Peugeot Boxer wymiary

Pierwsza generacja Peugeot Boxer to 6 modeli z różnymi wymiarami, od L1H1 do L3H4. Najkrótszy z nich miał długość 4,75 metra, a L3H4 aż 5,6 m. Różniły się też wysokością, ten najwyższy miał 2,86 metra na zewnątrz. Każdy z nich zachował tą samą szerokość między nadkolami, która wynosiła 1,39 m przy ogólnej zewnętrznej szerokości 2 metry.

Obecnie dostępnych jest 7 długości: 4963 mm (L1H1), 5413 mm (L2H1), 5413 mm (L2H2), 5998 mm (L3H2), 5998 mm (L3H3), 6363 mm (L4H2), 6363 mm (L4H3) przy zachowaniu tej samej szerokości lecz z wysokością od 2254 do 2760 mm. Zależnie od długości nadwozia mamy różne rozstawy osi, gdzie przy 4 ostatnich jest to 4035 mm, a najkrótsza wersja L1H1 ma 3000 mm rozstawu.

Masa własna wynosi od 1,85 do 2,52 tony przy ładowności od 1,07 do 1,95 tony.

Peugeot Boxer opinie

Właściciele firm posiadający Boxera podkreślają, że jego głównymi zaletami jest duża ładowność  i powierzchnia załadunku. Cieszy też ilość wariantów i wydajne silniki Euro 6. Niestety wśród wad jest głośność przy autostradowych prędkościach, brak najnowszych technologii dających bezpieczeństwo. To ostatnie jak podkreślają jest konieczne do nadrobienia i niecierpliwością czekają na zmiany w tym kierunku.

Mimo tego, że jest to II generacja, to licząc zmiany w międzyczasie można przyjąć ją jako 5 większą zmianę. Cóż z tego jak auto jest już wiekowe w konstrukcji i opracowaniach wnętrza, mimo zmian w 2019 roku. Nadal liczy się na rynku z uwagi na oszczędne silniki, opracowano też elektrycznego e-Boxera, ale ciągle brakuje konkretnych zmian.

Większe modele mają opcje zawieszenia o dużej wytrzymałości i to jest cenione ponieważ zapewnia lepszy rozkład towaru. Auto jest w czołówce możliwości załadunkowych aut o DMC 3,5t.

Pod względem niezawodności nie ma większych zarzutów. Silniki dwulitrowe sprawują się dobrze, jedynie można nieco zarzucić pracy układu kierowniczego, który jest niezbyt dokładny momentami. Popularny w zakupie jest L2H2 z silnikiem o mocy 130 KM. Niestety wielu kierowców narzeka na brak automatycznej skrzyni biegów.

Jeżeli chodzi o wnętrze, to nawigacja na tak małym ekranie nie sprawdza się, brak jest też mocnego wyjścia ładowarki, by podpiąć alternatywę w postaci smartfona. Pocieszająca jest spora ilość miejsca między deską a siedzeniami oraz ilość schowków.

Peugeot Boxer cena

Cena Peugeot Boxer jest zależna oczywiście od wymiarów nadwozia i ich kombinacji z silnikami. Łącznie mamy 34 kombinacje.

Najtańszy Boxer L1H1 z silnikiem o mocy 101 KM to wydatek rzędu 108 000 zł netto w wersji bez dodatków. To model o długości nadwozia 4,96m i wysokości 2,25m. Najdłuższa wersja o podstawowej wysokości nie istnieje, ponieważ L4 ma najniższą wysokość nieco ponad 2,4 metra, a kosztuje ona z silnikiem o mocy 140 KM 127 000 zł netto. Najdroższy jest Boxer L4H3 w wersji elektrycznej i przyjdzie za niego zapłacić 370 000 zł. Silnik jakim dysponuje ma moc 120 KM z akumulatorem o pojemności 70 kWh, który daje zasięg do 340 kilometrów.

Z wersji zabudowy za najtańszego Furgona zapłacimy 108 000 zł, samo podwozie to wydatek minimum 107 000 zł, platforma 108 000 zł a podwozie z podwójną kabiną to wydatek 115 000 zł. Oczywiście ceny netto i przedstawiają najtańsze dostępne wersje.

5/5 - (1 vote)